loading...
ترفندستان کامپیوتر و موبایل | pcfans.ir
Mohammad بازدید : 477 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (1)

نحوه‌ی انتخاب و تغییر برنامه‌ی پیش‌فرض برای اجرای عملیات در اندروید


اگر بر روی دستگاه هوشمند خود از سیستم‌عامل Android استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید در صورتی که چند برنامه با یک کارایی یکسان بر روی سیستم‌عامل نصب کرده باشید به هنگام انجام عملیات مختلف از شما سوال می‌شود که این عمل توسط کدام اپلیکیشن انجام شود. به عنوان مثال اگر قصد ارسال پیام متنی را داشته باشید و چند برنامه برای این کار بر روی اندروید نصب باشد، در این خصوص از شما سوال می‌شود. در صورتی که هر بار از یک اپلیکیشن خاص برای این کار استفاده می‌کنید می‌توانید این اپلیکیشن را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض این کار انتخاب کنید تا دیگر نیاز به انتخاب آن در هر بار انجام این عمل نباشد. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی انجام این کار بپردازیم. همچنین به نحوه‌ی تغییر یک برنامه‌ی پیش‌فرض نیز خواهیم پرداخت.

 

Mohammad بازدید : 487 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مشاهده‌ی صفحات وب به صورت تمام‌صفحه در مرورگر Safari موجود در iOS 6


یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در مرورگر Safari موجود در iOS 6 رخ داده است امکان مشاهده صفحات وب به صورت تمام صفحه بر روی iPhone یا iPad است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 467 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

ذخیره‌ی نقشه‌های Google Maps برای استفاده‌ی آفلاین در اندروید



به وسیله‌ی اپلیکیشن Google Maps موجود در سیستم‌عامل Android می‌توان نقشه‌ی مناطق مختلف جهان را با جزئیات بالا مشاهده کرد. برای دسترسی به Google Maps نیاز به استفاده از اینترنت دارید. اما همیشه اینترنت در دسترس نیست. از این رو استفاده از Google Maps در حالت آفلاین گاهی ضروری به نظر می‌رسد. جالب است بدانید این امکان به راحتی وجود دارد و شما می‌توانید نقشه‌های مورد نظر خود در Google Maps را دانلود کرده و در حالت آفلاین نیز از آن‌هااستفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 311 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

ایجاد رمزهای عبور قوی‌تر در iOS


در سیستم‌عامل iOS می‌توان بر روی دستگاه رمز عبوری تعیین کرد تا به هنگام خروج دستگاه از حالت قفل، نیاز به وارد کردن این رمز عبور باشد. این رمز عبور در iOS به طور پیش‌فرض شامل 4 رقم است. اما شما می‌توانید این حالت ساده را غیرفعال کرده و از ترکیب حروف، اعداد و علامات، بدون محدودیت تعداد کاراکتر برای رمزگذاری استفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 613 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

ذخیره‌ی نقشه‌های Google Maps برای استفاده‌ی آفلاین در اندروید


به وسیله‌ی اپلیکیشن Google Maps موجود در سیستم‌عامل Android می‌توان نقشه‌ی مناطق مختلف جهان را با جزئیات بالا مشاهده کرد. برای دسترسی به Google Maps نیاز به استفاده از اینترنت دارید. اما همیشه اینترنت در دسترس نیست. از این رو استفاده از Google Maps در حالت آفلاین گاهی ضروری به نظر می‌رسد. جالب است بدانید این امکان به راحتی وجود دارد و شما می‌توانید نقشه‌های مورد نظر خود در Google Maps را دانلود کرده و در حالت آفلاین نیز از آن‌هااستفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 400 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه‌ در اندروید


یکی از دلایل کند شدن دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید، اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در پس‌زمینه بدون اجازه‌ی کاربر است. به نوعی که وقتی در حال کار با یک اپلیکیشن هستید، این اپلیکیشن‌ها نیز همزمان در حال اجرا هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه‌ در اندروید بپردازیم.

 

Mohammad بازدید : 642 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌های مخاطبین مزاحم در iOS7


یکی از قابلیت‌های جدیدی در که در سیستم عامل iOS 7 در گوشی‌های iPhone وجود دارد، امکان مسدود نمودن تماس‌ها و پیامک‌های مخاطبین مزاحم است. بدین صورت که می‌توانید یک مخاطب خاص یا یک شماره تلفن خاص را به لیست سیاه اضافه کنید تا دیگر از جانب این مخاطب، نه پیامکی دریافت کنید و نه تماس تلفنی. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 258 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

غیرفعال‌سازی به روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در iOS 7


در نسخه‌های پیشین سیستم عامل iOS در صورتی که یک اپلیکیشن نیاز به روزرسانی داشت، این موضوع از طریق آیکن App Store اطلاع‌رسانی می‌شد و کاربر با ورود به این اپلیکیشن و قسمت Update می‌توانست اپلیکیشن‌های مورد نیاز را آپدیت کند. اما در iOS 7، اپلیکیشن‌های App Store به طور خودکار به‌روزرسانی می‌گردند. طبیعتاً این موضوع قابلیت مفیدی است و شما را از به‌روزرسانی دستی اپلیکیشن‌ها بی‌نیاز می‌کند، اما مشکلی که وجود دارد این است که حجم زیادی از ترافیک اینترنت ممکن است به واسطه‌ی این به‌روزرسانی‌ها مصرف شود. در صورتی که ترجیح می‌دهید این به‌روزرسانی خودکار در iOS 7 غیرفعال باشد در این ترفند به نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 290 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

 

شارژ سریع‌تر گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید


طولانی بودن مدت زمان عملیات شارژ گوشی و تبلت یکی از مشکلات همیشگی کاربران است. اگر دارای گوشی موبایل یا تبلت مجهز به سیستم عامل اندروید هستید، در این ترفند روشی را برای شارژ سریع‌تر این نوع دستگاه‌ها برای شما ارائه می‌کنیم.

Mohammad بازدید : 235 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

حذف فایل‌های تصویری ذخیره شده در اپلیکیشن WhatsApp و جلوگیری از ذخیره‌ی خودکار آن‌ها در اندروید


اپلیکیشن پیام‌رسان WhatsApp یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی بین کاربران دارای گوشی‌های موبایل هوشمند است. این اپلیکیشن از قابلیت ارسال متن، صوت و تصویر پشتیبانی می‌کند که همین امر باعث محبوبیت روزافزون آن شده است. اگر در این اپلیکیشن فردی تصویری را برای شما بفرستد، این تصویر به طور خودکار در حافظه‌ی گوشی ذخیره می‌گردد. این امر علاوه بر اشغال فضا ممکن است به دلایل مختلف مورد دلخواه شما نباشد. در این ترفند ابتدا نحوه‌ی حذف این فایل‌های تصویری و سپس به طور کلی جلوگیری از ذخیره‌ی این تصاویر را برای شما بازگو می‌کنیم.

Mohammad بازدید : 216 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (1)

سه قابلیت جدید Safari در IOS7


با ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم عامل شرکت Apple با عنوان iOS 7، تغییرات زیادی را نسبت به نسخه‌ی قبلی این سیستم عامل شاهد بودیم. بخشی از این تغییرات در اپلیکیشن‌های داخلی این سیستم عامل نظیر مرورگر Safari به وقوع پیوسته است. در این ترفند به معرفی سه قابلیت جدید در این مرورگر در iOS 7 و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 332 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

آرشیو کدهای مخفی گوشی های اندرویدی


مجموعه ای کامل از کدهای مخفی و کاربردی گوشی های دارای سیستم عامل آندرويد که بد نیست اطلاعاتی در مورد عملکرد و تست برخی قسمت های گوشی خود را به دست آورید.البته در استفاده از این کدها دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

Mohammad بازدید : 222 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

\"\"نحوه تنظیم نمودن سرویس جی پی آر اس...GPRS

 


در صورتی که شما نیز از سیم کارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل بهره میبرید ، به جدیدترین سرویس ارائه شده توسط این شرکت یعنی GPRS توجه داشته اید. شما از طریق این سرویس میتوانید از طریق گوشی خود به اینترنت متصل شده و به سادگی در اینترنت به گشت و گذار مشغول شوید.  اما ممکن است بنا به هر دلیلی این سرویس بر روی گوشی شما فعال نشده باشد. در این ترفند قصد دارم آموزش تنظیم دستی فعال سازی سرویس GPRS را بر روی گوشی های Motorola , Sony Erricson , Nokia به شکل قدم به قدم مطرح کنم.

Mohammad بازدید : 288 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

 

 


 تنظیم برنامه نقشه گوگل برای کار به صورت آفلاین، کاربری از راه دور گوشی آندرویدی یا حتی پیدا کردن محدوده‌ای که گوشی خود را گم کرده‌اید، شماری از ترفندهایی است که در این مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

Mohammad بازدید : 219 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

تا کنون به آیکون جدید تنظیمات گوگل که بر روی دستگاه اندوریدی شما نمایش داده می‌شود و کارایی آن فکر کرده اید؟ نگران نباشید. ما در ادامه این مطلب شما را با این آیکون و کارهایی که برای شما انجام می‌دهد آشنا خواهیم کرد.

Mohammad بازدید : 269 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

حتما توجه کرده‌اید که تلفن‌ اندرویدی‌تان نسبت به چند ماه پیش که برای اولین بار روشنش کردید، چقدر کند شده است. جا به جایی میان برنامه‌ها بعضا با تاخیر صورت می‌گیرد و گاه و بی‌گاه با کرش دستگاه رو به رو می‌شوید. برای مشاهده ی چاره کار به ادامه مظلب مراجعه کنید لطفا.

Mohammad بازدید : 388 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)

تصور اینکه عکس ها و کلیپ های ویدئویی موجود در گوشی که می تواند اکثر آنها نیز شخصی باشد و از طرق مختلف به آن اضافه شده در حین کانکت به اینترنت به صورت اتوماتیک آپلود می شود،بدون آنکه شما متوجه این اتفاق باشید ،بسیار سخت بوده ومطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وب بلاگ فارسی، در صورتی که شما تاکنون متوجه این موضوع نشده باشید با تغییرات جدیدیکه در جستجوی مطالب در گوگل انجام شده است ،شما بخشی از این تصاویر و ویدئوها را درنتایج جستجوی گوگل خواهید دید !

Mohammad بازدید : 244 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که کاربران سیستم عامل اندروید همواره با آن مواجه‌اند دسترسی بدون اجازه‌ی اپلیکیشن‌ها به اینترنت است. اپلیکیشن‌های مختلفی برای رفع این مشکل تهیه شده‌اند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارا می‌باشند. از نسخه‌ی 4 اندروید، قابلیت جلوگیری از این دسترسی در این سیستم عامل قرار گرفته است که شاید بسیاری از آن آگاهی نداشته باشند. در این ترفند چگونگی استفاده از این قابلیت را برای شما شرح می‌هیم

Mohammad بازدید : 256 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

چندی پیش خبر ذخیره‌ی رمز عبور شبکه‌های Wi-Fi توسط گوگل توسط منابع معتبر اعلام شد. طبق این خبر کاربرانی که از دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند در صورتی که به یک شبکه‌ی بی‌سیم دارای رمز عبور متصل شوند، رمز عبور این شبکه‌ی بی‌سیم به سرورهای گوگل ارسال شده و ذخیره می‌شود. گوگل نیز در این رابطه پاسخ داده است که این قابلیت برای زمانی می‌باشد که کاربر دستگاه اندرویدی خود را تعویض می‌کند و شخص با استفاده از حساب کاربری گوگل خود می‌تواند بعضی از تنظیمات قبلی را بازیابی کند بدون این‌که نیازی به انجام دوباره‌ی تنظیمات داشته باشد. اما شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی، اعتماد لازم را نسبت به شرکت گوگل و سیستم‌عامل اندروید در زمینه حفظ حریم خصوصی‌تان نداشته باشید و تمایل دارید قابلیت ذخیره شدن و ارسال کلمه‌ی عبور Wi-Fi به سرورهای گوگل را غیرفعال کنید. در این ترفند به آموزش چگونگی این کار می پردازیم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 5,793
  • بازدید کلی : 688,282