loading...
ترفندستان کامپیوتر و موبایل | pcfans.ir
Mohammad بازدید : 691 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (1)

ویندوز 8,ترفند ویندوز 8

نحوه‌ی سنجاق کردن کلیه فایل‌ها به صفحه‌ی Start ویندوز

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.

Mohammad بازدید : 667 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

سیستم عامل, آپدیت ویندوز

نحوه ی پاک کردن آپدیت های ویندوز 7

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

سیستم آپ دیت ویندوز بدنبال بروزرسانی های جدید سیستم عامل و برنامه های اصلی می باشد و به شما همیشه آپ دیت های جدید را پیشنهاد می دهد. ولی گاهی بعضی آپ دیت ها باعث بروز مشکل می شوند به دلایل مختلف مثل کند شدن سیستم شما یا نداشتن سخت افزار مورد نیاز برای آپ دیت جدید و … می شود. ما امروز به شما می خواهیم روشی را آموزش دهیم که با آن می توانید آپ دیت های ویندوز را در صورت لزوم پاک کنید.

Mohammad بازدید : 581 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

 

یافتن سریع فایل‌, ترفندهای کامپیوترییافتن سریع فایل‌ یا پوشه‌ در یک پوشه‌ی شلوغ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

Mohammad بازدید : 596 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

اپليکيشن‌, نمایش رمز عبور

چگونه مي‌توان از نمايش رمز عبور در ويندوز هشت جلوگيري کرد؟

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در ويندوز 8 به هنگام وارد کردن رمز عبور در اپليکيشن‌هاي مختلف، رمزها به شکل دايره نمايش داده مي‌شوند و قابل خواندن نيستند. اما دکمه‌اي (با آيکن يک چشم) در قسمت وارد کردن رمز عبور قرار دارد که با کليک روي آن کاراکترهاي واقعي وارد شده‌ به عنوان رمز عبور نمايش داده مي‌شوند و ديگر به صورت دايره‌اي نخواهند بود. در صورتي که علاقه‌اي به اين ويژگي نداريد و ترجيح مي‌دهيد امنيت ويندوز خود را بالاتر ببريد، در روش زير به نحوه غيرفعال کردن اين امکان و حذف اين دکمه خواهيم پرداخت.

Mohammad بازدید : 559 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

آموزش رایت کردن اطلاعات بر روی CD یا DVD توسط خود ویندوز

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

رایت کردن اطلاعات بر روی یک CD یا DVD (یا همان Burn یک CD) یکی از اولین مهارت‌هایی است که در کار با کامپیوتر باید بدانید چون به هر حال، نیاز پیدا می‌کنید که اطلاعات را از کامپیوترتان به جای دیگری منتقل کنید. مثلاً ممکن است بخواهید تکالیف دانشگاهی خود را به استاد تحویل دهید و ...

برای رایت کردن اطلاعات روی دیسک، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد مثل Nero ، Alcohol و ... اما جالب است بدانید که خود ویندوز این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به هر نرم‌افزاری، اطلاعاتتان را بر روی دیسک‌ها رایت کنید.

این امکان هم در ویندوز XP و هم در ویستا وجود دارد.

Mohammad بازدید : 594 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

گرفتن گزارش سلامت سیستم در ویندوز 7

------------------------------------------------------------------------------------------------------

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 546 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

نرم‌افزار winrar, ترفندهای کامپیوتر

حذف خودکار فایل‌های فشرده پس از خروج از حالت فشرده در نرم‌افزار winrar

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 526 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

 

عوض کردن پسوند فایل, فایلهای zipترفند جالب برای فایلهای Zip

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

من مدتها قبل یه سری فایل داشتم که (برای من) خیلی محرمانه و مهم بود و من هم به دلایلی مجبور بودم که یه چند روزی کامپیوترم رو به یکی از دوستان حرفه ای (در زمینه کامپیوتر) قرض بدم، امّا من باید با این فایل ها چه کار میکردم تا به دست کسی نیفته؟ باید اونارو تو CD رایت میکردم ؟ ولی اون فایل ها خیلی زیاد بودن و تو CD جا نمیشدن (حتی تو DVD)! حتماً میگید که باید مخفی میکردمشون... . آخه آدم ساده دارم میگم اون یه حرفه ای بود، خب پیداشون میکرد...! پس باید چه کار میکردم تا به این فایل ها دسترسی پیدا نمیکرد و اصلا بهشون مشکوک هم نمیشد ؟ به نظر شما من باید چه کار میکردم ....؟؟؟؟

Mohammad بازدید : 342 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

ساخت PDF در مك (Mac)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

وقتي تعداد زيادي تصوير اسكن شده يا فايل PDF در اختيار داشته باشيد و بخواهيد آنها را مرتب كنيد، بهترين راه‌حل ادغام فايل‌ها يا تصاوير مرتبط با يكديگر و تبديل آنها به يك فايل است. براي انجام اين كار نيز نرم‌افزارها و روش‌هاي مختلفي وجود دارد؛ اما اگر از كاربران سيستم‌عامل مك هستيد و مي‌خواهيد بدون نياز به هيچ نرم‌افزار اضافه‌اي اين كار را به انجام برسانيد ، پس به ادامه مطلب توجه نمایید :

Mohammad بازدید : 225 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

ترفند کامپیوتر, نرم افزار نقاشی

ذخیره‌ی سریع‌ تصاویر با فرمت دلخواه در نرم‌افزار

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همان‌طور که می‌دانید توسط نرم‌افزار Microsoft Paint موجود در ویندوز می‌توان تصاویر را ویرایش کرده و آن‌ها را با فرمت‌های مختلفی نظیر JPG و PNG ذخیره کرد. به طور پیش‌فرض هنگامی که بر روی Save کلیک می‌کنید فرمت PNG به عنوان فرمت پیش‌فرض قرار دارد و برای ذخیره فایل با سایر فرمت‌های تصویری بایستی آن‌ها را از منوی موجود انتخاب کرد. این موضوع ممکن است گاهی بسیار خسته‌کننده باشد. در این ترفند قصد داریم روشی را بازگو کنیم که از این پس می‌توانید به آسانی فایل‌ها را به صورت مستقیم و سریع با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید. این ترفند در Paint ویندوزهای 7 و 8 امکان‌پذیر است.

Mohammad بازدید : 477 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (1)

نحوه‌ی انتخاب و تغییر برنامه‌ی پیش‌فرض برای اجرای عملیات در اندروید


اگر بر روی دستگاه هوشمند خود از سیستم‌عامل Android استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید در صورتی که چند برنامه با یک کارایی یکسان بر روی سیستم‌عامل نصب کرده باشید به هنگام انجام عملیات مختلف از شما سوال می‌شود که این عمل توسط کدام اپلیکیشن انجام شود. به عنوان مثال اگر قصد ارسال پیام متنی را داشته باشید و چند برنامه برای این کار بر روی اندروید نصب باشد، در این خصوص از شما سوال می‌شود. در صورتی که هر بار از یک اپلیکیشن خاص برای این کار استفاده می‌کنید می‌توانید این اپلیکیشن را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض این کار انتخاب کنید تا دیگر نیاز به انتخاب آن در هر بار انجام این عمل نباشد. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی انجام این کار بپردازیم. همچنین به نحوه‌ی تغییر یک برنامه‌ی پیش‌فرض نیز خواهیم پرداخت.

 

Mohammad بازدید : 487 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مشاهده‌ی صفحات وب به صورت تمام‌صفحه در مرورگر Safari موجود در iOS 6


یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در مرورگر Safari موجود در iOS 6 رخ داده است امکان مشاهده صفحات وب به صورت تمام صفحه بر روی iPhone یا iPad است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 467 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

ذخیره‌ی نقشه‌های Google Maps برای استفاده‌ی آفلاین در اندروید



به وسیله‌ی اپلیکیشن Google Maps موجود در سیستم‌عامل Android می‌توان نقشه‌ی مناطق مختلف جهان را با جزئیات بالا مشاهده کرد. برای دسترسی به Google Maps نیاز به استفاده از اینترنت دارید. اما همیشه اینترنت در دسترس نیست. از این رو استفاده از Google Maps در حالت آفلاین گاهی ضروری به نظر می‌رسد. جالب است بدانید این امکان به راحتی وجود دارد و شما می‌توانید نقشه‌های مورد نظر خود در Google Maps را دانلود کرده و در حالت آفلاین نیز از آن‌هااستفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 311 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

ایجاد رمزهای عبور قوی‌تر در iOS


در سیستم‌عامل iOS می‌توان بر روی دستگاه رمز عبوری تعیین کرد تا به هنگام خروج دستگاه از حالت قفل، نیاز به وارد کردن این رمز عبور باشد. این رمز عبور در iOS به طور پیش‌فرض شامل 4 رقم است. اما شما می‌توانید این حالت ساده را غیرفعال کرده و از ترکیب حروف، اعداد و علامات، بدون محدودیت تعداد کاراکتر برای رمزگذاری استفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 613 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

ذخیره‌ی نقشه‌های Google Maps برای استفاده‌ی آفلاین در اندروید


به وسیله‌ی اپلیکیشن Google Maps موجود در سیستم‌عامل Android می‌توان نقشه‌ی مناطق مختلف جهان را با جزئیات بالا مشاهده کرد. برای دسترسی به Google Maps نیاز به استفاده از اینترنت دارید. اما همیشه اینترنت در دسترس نیست. از این رو استفاده از Google Maps در حالت آفلاین گاهی ضروری به نظر می‌رسد. جالب است بدانید این امکان به راحتی وجود دارد و شما می‌توانید نقشه‌های مورد نظر خود در Google Maps را دانلود کرده و در حالت آفلاین نیز از آن‌هااستفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 400 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه‌ در اندروید


یکی از دلایل کند شدن دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید، اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در پس‌زمینه بدون اجازه‌ی کاربر است. به نوعی که وقتی در حال کار با یک اپلیکیشن هستید، این اپلیکیشن‌ها نیز همزمان در حال اجرا هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه‌ در اندروید بپردازیم.

 

Mohammad بازدید : 642 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌های مخاطبین مزاحم در iOS7


یکی از قابلیت‌های جدیدی در که در سیستم عامل iOS 7 در گوشی‌های iPhone وجود دارد، امکان مسدود نمودن تماس‌ها و پیامک‌های مخاطبین مزاحم است. بدین صورت که می‌توانید یک مخاطب خاص یا یک شماره تلفن خاص را به لیست سیاه اضافه کنید تا دیگر از جانب این مخاطب، نه پیامکی دریافت کنید و نه تماس تلفنی. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

Mohammad بازدید : 258 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

غیرفعال‌سازی به روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها در iOS 7


در نسخه‌های پیشین سیستم عامل iOS در صورتی که یک اپلیکیشن نیاز به روزرسانی داشت، این موضوع از طریق آیکن App Store اطلاع‌رسانی می‌شد و کاربر با ورود به این اپلیکیشن و قسمت Update می‌توانست اپلیکیشن‌های مورد نیاز را آپدیت کند. اما در iOS 7، اپلیکیشن‌های App Store به طور خودکار به‌روزرسانی می‌گردند. طبیعتاً این موضوع قابلیت مفیدی است و شما را از به‌روزرسانی دستی اپلیکیشن‌ها بی‌نیاز می‌کند، اما مشکلی که وجود دارد این است که حجم زیادی از ترافیک اینترنت ممکن است به واسطه‌ی این به‌روزرسانی‌ها مصرف شود. در صورتی که ترجیح می‌دهید این به‌روزرسانی خودکار در iOS 7 غیرفعال باشد در این ترفند به نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 236 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

افزودن قابلیتی مشابه با System Restore در لینوکس


همانطور که می‌دانید در محیط ویندوز قابلیتی به نام System Restore وجود دارد که در صورت ایجاد مشکلی برای ویندوز می‌توان به وسیله‌ی آن ویندوز را به نقطه‌ی بازگردانی که قبلاً ایجاد شده است بازگردانی کرد. در Mac هم قابلیت مشابه‌ای به نام Time Machine وجود دارد که عملکردی همانند System Restore دارد. ولی در سیستم عامل لینوکس چنین قابلیتی به طور پیش‌فرض تعبیه نشده است. اگر تمایل دارید این قابلیت را بر روی سیستم عامل لینوکس خود داشته باشید این ترفند را دنبال نمایید.

 

Mohammad بازدید : 290 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

 

شارژ سریع‌تر گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید


طولانی بودن مدت زمان عملیات شارژ گوشی و تبلت یکی از مشکلات همیشگی کاربران است. اگر دارای گوشی موبایل یا تبلت مجهز به سیستم عامل اندروید هستید، در این ترفند روشی را برای شارژ سریع‌تر این نوع دستگاه‌ها برای شما ارائه می‌کنیم.

Mohammad بازدید : 235 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

حذف فایل‌های تصویری ذخیره شده در اپلیکیشن WhatsApp و جلوگیری از ذخیره‌ی خودکار آن‌ها در اندروید


اپلیکیشن پیام‌رسان WhatsApp یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی بین کاربران دارای گوشی‌های موبایل هوشمند است. این اپلیکیشن از قابلیت ارسال متن، صوت و تصویر پشتیبانی می‌کند که همین امر باعث محبوبیت روزافزون آن شده است. اگر در این اپلیکیشن فردی تصویری را برای شما بفرستد، این تصویر به طور خودکار در حافظه‌ی گوشی ذخیره می‌گردد. این امر علاوه بر اشغال فضا ممکن است به دلایل مختلف مورد دلخواه شما نباشد. در این ترفند ابتدا نحوه‌ی حذف این فایل‌های تصویری و سپس به طور کلی جلوگیری از ذخیره‌ی این تصاویر را برای شما بازگو می‌کنیم.

Mohammad بازدید : 227 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

افزودن Disk Defragmenter و Disk Cleanup به منوی راست‌کلیک درایوها


Disk Defragmenter و Disk Cleanup نام دو ابزارِ از پیش‌نصب‌شده در محیط ویندوز هستند که جهت بهینه‌سازی درایوهای موجود در هارددیسک به کار می‌روند. در صورتی که از این دو ابزار زیاد استفاده می‌کنید به وسیله‌ی ترفندی که در ادامه معرفی خواهیم کرد می‌توانید با راست‌کلیک بر روی هر درایو در Computer به این دو ابزار دسترسی داشته باشید. این کار از طریق رجیستری ویندوز قابل انجام است.

 

Mohammad بازدید : 216 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (1)

سه قابلیت جدید Safari در IOS7


با ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم عامل شرکت Apple با عنوان iOS 7، تغییرات زیادی را نسبت به نسخه‌ی قبلی این سیستم عامل شاهد بودیم. بخشی از این تغییرات در اپلیکیشن‌های داخلی این سیستم عامل نظیر مرورگر Safari به وقوع پیوسته است. در این ترفند به معرفی سه قابلیت جدید در این مرورگر در iOS 7 و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 277 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

 

Numlock روشن در هنگام ورود به ویندوز


 

اگر با هر بار ورود به ويندوز XP يا 2000 كليد Num Lock صفحه كليدتان خاموش است اصلا لازم نیست برنامه BIOS كامپيوترتان را دستکاری کنید یا کیبورد خودتان را عوض کنید(!) زیرا این موضوع کاملا به ویندوز کامپیوتر شما مربوط می شود. قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که بسیار راحت همیشه هنگام ورود به ویندوز کلید Numlock تان روشن باشد.

Mohammad بازدید : 251 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

ساخت فونت در ویندوز XP


 

  قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که کمتر کسی از آن با خبر است. با استفاده این ترفند میتوانید ابزاری کاملا مخفی در ویندوز Xp را اجرا کنید که در اصل ادیتور ساده ای برای ساخت فونت است. ظاهر ساده اما کاربردی این ادیتور شاید بارز ترین نکته ای باشد که در هنگام کار با آن به چشم بیاید.

Mohammad بازدید : 244 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (1)

فرمانهای مفید برای استفاده در Run


 

حتما شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوزخود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یککار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنیناطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن ایندستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

Mohammad بازدید : 2046 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (2)

دانلود نرم افزار دیکشنری دانشجو برای گوشی های اندروید


نرم افزار دوزبانه دانشجو برای ترجمه سریع لقات فارسی به انگلیسی و بالعکس فقط با تغییر زبان نوشتاری گوشی

Mohammad بازدید : 1320 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

نرم افزار My app sharer برای گوشی های اندروید


از طریق این نرم افزار شما می توانید بدون ذخیره کردن فایل قابل نصب نرم افزارها قادر خواهید بود نرم افزارهای خود را برای دوستان خود ارسال کنید.

Mohammad بازدید : 2019 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

نرم افزار فروشگاه بازار ویژه گوشی های اندروید


دارندگان گوشی های اندروید می توانند با دانلود این نرم افزار از بروزترین نرم افزارهای ساخته شده برای اندرویدمطلع شوند.

Mohammad بازدید : 9821 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

دانلود نرم افزار 118 مخابرات ایران ویژه گوشی های اندروید


توسط این نرم افزار می توانید با دادن نام خانوادگی و شهر مورد نظر به نرم افزار شماره ی تلفن فرد مورد نظر را پیدا نمایید

 

Mohammad بازدید : 1184 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (0)

همه چیز در مورد فایر وال ویندوز 7


یا دیواره آتش، نرم‌افزاری است که در حد فاصل بین اینترنت و شبکه ISP و یا اینترنت و دستگاه‌های ما قرار می گیرد. فایروال وسیله‌ای است که کنترل دسترسی‌های افراد مختلف به یک شبکه را بر اساس سیاست امنیتی خاصی بر عهده دارد.

Mohammad بازدید : 268 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

رهایی از دست کاربران مزاحم در Yahoo messenger


ممکن است شما نیز گاهی در یاهو مسنجر از دست بعضی کاربران دیگر به ستوه آمده باشید و در نهایت به حالت Invisible درآمده اید یا حتی از یاهو خارج شده اید. اما این روش ها اصولی نیستند! اکنون قصد داریم تا چند روش کارآمد برای رهایی از دست این افراد را به شما معرفی کنیم.

Mohammad بازدید : 288 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

اسامی ممنوع در ویندوزها !


یک پوشه جدید ایجاد کنید (راست کلیک کنید و از New بر روی Folder کلیک کنید).

سپس برای نام آن عبارت con را تایپ کنید.

نکته جالب این موضوع اینجاست، شما هرگز نمی توانید فولدری با نام con ایجاد كنید!

همچنین نامهایی مانند prn ، nul ، com1 و aux نیز غیر قابل استفاده هستند.

دلیل آن این است كه con , aux , prn , com1 ابزارهای از پیش تعریف شده سیستم عامل هستند و همانند فایل های موجود غیر قابل تکرارند. همچنین عبارت CON مخفف Console یا همان ورودی و خروجی ارتباط با سیستم عامل قدیمی خودمان، DOS هست.
 

اگر خواستید یك فولدر به این اسامی بسازید در هنگام rename  کلیک راست کرده و در قسمت insert unicode روی هر كدام از گزینه ها بروید می توانید اسم دلخواهتان را بنویسید.
Mohammad بازدید : 2958 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (1)

چرا روی drive ها که کلیک میکنیم ارور access is denied میده؟


 

جواب :

این پیغام خطا همون طور که از اسمش مشخصه به معنی غیر قابل دسترسی هستشکه معمولا هنگامی پیش میاد که یوزر از طرف ادمین محدود شده باشه و اجازه دسترسیبه قسمت های مورد نظر ادمین رو نداشته باشهاگه یوزر دوستتون در حد امین هست این کار رو برای اجازه دسترسی انجام بده
راست کلیک روی درایو مورد نظر
Properties --->Security --->Add --->Advanced ---> Find Now
در اینجا یوزر رو انتخاب میکنیم OK رو زده و در قسمت بعد در زیر گزینه Add
همه تیک ها رو
Alow میزنیم
با این کا اجازه دسترسی به شما داده میشه

سئوال :من وقتی روی درایو راست کلیک میکنم ،Properties تب Security ندارم ؟!

برای اینکه این تب در
Properties شما فعال باشه باید سیستم درایو شما NTFS باشه
اگه NTFS هست به این مسیر برو و تیک آخرین گزینه رو بردار تا این تب به
Properties اضافه بشه

Tools ---> Folder Option ---> View ---> Use simple file sharing

 

Mohammad بازدید : 300 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (1)

لغو امکان Auto Play برای جلوگیری از انتقال ویروس به رایانه


امروزه فلش دیسکها وسیله ی خوبی برای انتقال ویروس ها ،  کرمها و بطور کلی بدافزارها از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر هستند. تقریباً از هر ۱۰ فلش دیسکی که به کامپیوتر من وصل می شود ۸ تای آنها دارای ویروس می باشند. پس مطمئن باشید که فلش دیسکی که به کامپیوتر شما وصل می گردد، خطرش بسیار بیشتر از اینترنت و یا ایمیلی است که برای شما ارسال می شود.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 5,782
  • بازدید کلی : 688,271