loading...
ترفندستان کامپیوتر و موبایل | pcfans.ir
Mohammad بازدید : 596 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

اپليکيشن‌, نمایش رمز عبور

چگونه مي‌توان از نمايش رمز عبور در ويندوز هشت جلوگيري کرد؟

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در ويندوز 8 به هنگام وارد کردن رمز عبور در اپليکيشن‌هاي مختلف، رمزها به شکل دايره نمايش داده مي‌شوند و قابل خواندن نيستند. اما دکمه‌اي (با آيکن يک چشم) در قسمت وارد کردن رمز عبور قرار دارد که با کليک روي آن کاراکترهاي واقعي وارد شده‌ به عنوان رمز عبور نمايش داده مي‌شوند و ديگر به صورت دايره‌اي نخواهند بود. در صورتي که علاقه‌اي به اين ويژگي نداريد و ترجيح مي‌دهيد امنيت ويندوز خود را بالاتر ببريد، در روش زير به نحوه غيرفعال کردن اين امکان و حذف اين دکمه خواهيم پرداخت.

Mohammad بازدید : 342 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

ساخت PDF در مك (Mac)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

وقتي تعداد زيادي تصوير اسكن شده يا فايل PDF در اختيار داشته باشيد و بخواهيد آنها را مرتب كنيد، بهترين راه‌حل ادغام فايل‌ها يا تصاوير مرتبط با يكديگر و تبديل آنها به يك فايل است. براي انجام اين كار نيز نرم‌افزارها و روش‌هاي مختلفي وجود دارد؛ اما اگر از كاربران سيستم‌عامل مك هستيد و مي‌خواهيد بدون نياز به هيچ نرم‌افزار اضافه‌اي اين كار را به انجام برسانيد ، پس به ادامه مطلب توجه نمایید :

Mohammad بازدید : 1184 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (0)

همه چیز در مورد فایر وال ویندوز 7


یا دیواره آتش، نرم‌افزاری است که در حد فاصل بین اینترنت و شبکه ISP و یا اینترنت و دستگاه‌های ما قرار می گیرد. فایروال وسیله‌ای است که کنترل دسترسی‌های افراد مختلف به یک شبکه را بر اساس سیاست امنیتی خاصی بر عهده دارد.

Mohammad بازدید : 2958 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (1)

چرا روی drive ها که کلیک میکنیم ارور access is denied میده؟


 

جواب :

این پیغام خطا همون طور که از اسمش مشخصه به معنی غیر قابل دسترسی هستشکه معمولا هنگامی پیش میاد که یوزر از طرف ادمین محدود شده باشه و اجازه دسترسیبه قسمت های مورد نظر ادمین رو نداشته باشهاگه یوزر دوستتون در حد امین هست این کار رو برای اجازه دسترسی انجام بده
راست کلیک روی درایو مورد نظر
Properties --->Security --->Add --->Advanced ---> Find Now
در اینجا یوزر رو انتخاب میکنیم OK رو زده و در قسمت بعد در زیر گزینه Add
همه تیک ها رو
Alow میزنیم
با این کا اجازه دسترسی به شما داده میشه

سئوال :من وقتی روی درایو راست کلیک میکنم ،Properties تب Security ندارم ؟!

برای اینکه این تب در
Properties شما فعال باشه باید سیستم درایو شما NTFS باشه
اگه NTFS هست به این مسیر برو و تیک آخرین گزینه رو بردار تا این تب به
Properties اضافه بشه

Tools ---> Folder Option ---> View ---> Use simple file sharing

 

Mohammad بازدید : 257 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (0)

وارد شدن به ویندوز با دو پسورد برای محکم کاری


در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) ها پسورد دیگری قبل از همه اینها قرار دهید .
انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند.برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز به ادامه مطلب مراجعه نمایید. :

 

Mohammad بازدید : 267 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (0)

زیرنویس فیلم ها رو روی خود فیلم کپی کنید تا بشه توی دی وی دی پلیر نگاه کرد


شاید راه‌های زیادی باشه، ولی با دو نرم‌‌افزار Jet Audio و Nero هم میشه این کار را انجام داد.

 

Mohammad بازدید : 257 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (1)

نمایش پسوند فایل ها در ویندوز


برای آن که ویندوز را مجبور به نشان دادن پسوند انواع فایل ها بکنید، کافی است در مرورگر ویندوز ، و از منوی Tools گزینه ی Folder Option را انتخاب کنید، اکنون در زبانه‎ی View علامت گزینه ی Hide file extensions for known file type را بردارید.  Apply را کلیک کنید تا تاثیر این تغییر را ببینید.

ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-   نظر فراموش نشه لطفا   -ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ــ-ـ-ـ-ـ-ــ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ

 

Mohammad بازدید : 223 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

\"\"آموزش پارتیشن بندی Fdisk


تــــــــــــــــوجه تـــــــــــــــوجه:

اگر بار اولتان است که پارتیشن بندی میکنید  قبل از  اقدام به پاک نمودن پارتیشن درایو هایتان  بهتر است با فردی که در این زمینه تجربه دارد مشورت نمایید یا از اطلاعات خود حتما نسخه پشتیبان تهیه نمایید...

  برای اینکه بتوان هارد دیسکی را پارتیشن بندی نمود ابتدا باید بوسیله دیسکت یا cd راه انداز کامپیوتر را راه اندازی کنیم.(برای این کار میتوانید از cd:windows XP  استفاده کنید. و همچنین میتوان از فلاپی استفاده کرد که طرز درست کردن این فلاپی را به شما ارائه می دهم.

Mohammad بازدید : 267 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

\"\"فراخوانی فایل های دانلود نشده (در فایر فاکس)


ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که در حال دانلود یک فایل از اینترنت هستید اما به دلیل قطع اینترنت یا هر دلیل دیگر ، فایل شما به صورت ناقص و نصفه و نیمه دانلود میشود و طبعأ غیر قابل استفاده است تا زمانی که مجدد دانلود را انجام دهید. اما ممکن است دوست داشته باشید از همان فایل ناقصی که دانلود کرده اید به نوعی استفاده کنید. در صورتی که از کاربران مرورگر پرطرفدار فایرفاکس باشید امکان اینکار را خواهید داشت. بدین شکل که به عنوان مثال یک فایل موزیک را دانلود میکنید اما هنگامی که 80% فایل دانلود شده است ناگهان ارتباط اینترنت قطع میشود. با این ترفند میتوانید همان مقداری که دانلود شده است ، یعنی 80% فایل موزیک را فراخوانی نموده و گوش کنید.

Mohammad بازدید : 241 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (1)

\"\"مزایای استفاده از BCC در ایمیل


به منظور ارسال نامه های الکترونیکی از برنامه های متعددی نظیر Outlook استفاده می گردد . برای مشخص نمودن آدرس دریافت کنندگان یک Email  می توان از فیلدهای To و یا CC استفاده نمود . در برخی موارد استفاده از فیلد BCC گزینه ای مناسب و در عین حال ایمن تر به منظور ارسال نامه های الکترونیکی است.

Mohammad بازدید : 222 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (1)

\"\"گذاشتن پسورد بر روی پرونده های آفیس

 


 

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا امکان قرار دادن پسورد بر روی پرونده های مختلف آفیس وجود دارد؟پاسخ مثبت است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهید کرد ، میتوانید با استفاده از قابلیتهای نسخه جدید آفیس بر روی پرونده های ساخته شده توسط نرم افزارهای Word ، Excel و PowerPoint پسورد بگذارید ، به طوری که مشاهده این پرونده ها تنها با وارد کردن پسورد صحیح امکان پذیر باشد.

Mohammad بازدید : 251 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

\"\"محدود کردن دسترسی به کنترل پنل و اجزای آن


شاید محدود کردن کاربر در اعمال تغییرات در سیستم یکی از روشهای مناسب برای جلوگیری از از کار افتادگی سیستم در اثر تغییرات غیر لازم میباشد. بسیار دیده شده که کاربران از تغییر محیط، شرایط و یا نحوه کار سیستم نسبت به قبل گلایه دارند و مدعی هم هستند که هیج تغییری اعمال نکرده اند. این مساله ای است که اغلب سرپرستان سیستمها با آن مواجه هستند و مایکرسافت در ویندوز 2000 و XP امکانی را بنام Group Policy در ویندوز گنجانده که بتوان دسترسی یه سیستم را به طرق مختلف محدود کرد.

Mohammad بازدید : 222 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

\"\"نحوه تنظیم نمودن سرویس جی پی آر اس...GPRS

 


در صورتی که شما نیز از سیم کارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل بهره میبرید ، به جدیدترین سرویس ارائه شده توسط این شرکت یعنی GPRS توجه داشته اید. شما از طریق این سرویس میتوانید از طریق گوشی خود به اینترنت متصل شده و به سادگی در اینترنت به گشت و گذار مشغول شوید.  اما ممکن است بنا به هر دلیلی این سرویس بر روی گوشی شما فعال نشده باشد. در این ترفند قصد دارم آموزش تنظیم دستی فعال سازی سرویس GPRS را بر روی گوشی های Motorola , Sony Erricson , Nokia به شکل قدم به قدم مطرح کنم.

Mohammad بازدید : 222 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

\"\"

 

 


 متون تایپ شده در نرم‌افزار Word به‌صورت پیش‌فرض مشخصاتی مانند محل قرارگیری، چیدمان و فاصله دارد. این اندازه‌های پیش‌فرض در بسیاری از موارد نیازی به تغییر ندارد، اما گاهی ممکن است یک کاربر در بسیاری از متون نوشتاری خود در این برنامه نیازمند تغییر در اندازه‌ها و مشخصات پیش‌فرض باشد.

Mohammad بازدید : 232 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

\"\" برای گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه طبیعتاً نیاز به گلچین کردن آن‌هاست. از این رو می‌توان یک لیست پخش یا Playlist ایجاد کرد. اما انتخاب تک‌تک آهنگ‌ها برای ایجاد چنین لیستی وقت زیادی از شما می‌گیرد. در این ترفند روشی را برای شما معرفی می‌کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید در نرم‌افزار Windows Media Player به سرعت و به آسانی نسبت به ساخت یک Playlist اقدام نمایید.

Mohammad بازدید : 250 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز

 


 

Windows Reader نام یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده در محیط Modern UI ویندوز 8 است. به وسیله‌ی اپلیکیشن Reader می‌توان فایل‌های PDF و XPS را اجرا و محتویات این نوع فایل‌ها را مطالعه کرد. این اپلیکیشن عملکردی مشابه با Adobe Reader دارد. در این ترفند به معرفی کلیدهای میان‌بر اپلیکیشن Reader در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 250 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

\"\"

اِشغال بیش از حد فضای دیسک رایانه و درگیر کردن پردازنده با برنامه های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل در کنار وجود ویروس ها می تواند رایانه قدیمی شما را حسابی آبکش و ذهن شما را بهم بریزد. ممکن از خود بپرسید کامپیوتر دوست داشتنی تان اکنون چرا همانند یک لاک پشت کند شده است؟!  در این مقاله به بررسی چند عامل که باعث کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شود می پردازیم.

Mohammad بازدید : 244 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

اگر قطعه جدید مثل کارت گرافیکی روی سیم خود نصب کرده اید برق بسیار زیادی مصرف می کند و پاورهایی ضعیف و ارزانی که از قیمت بالایی برخودار نیستند هم زود می سوزند. 

حتما هنگام انتخاب پاور با توجه به مشخصات سیستم خود باید بهترین و با کیفیت ترین نوع آن را انتخاب کنید تا سیستم شما آسیب نبیند و اگر اهل بازی کردن هستید بتوانید با خیال راحت ساعت ها به بازی کردن مشغول باشید بدون آنکه نگران سوختن پاور خود باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 5,764
  • بازدید کلی : 688,253