loading...
ترفندستان کامپیوتر و موبایل | pcfans.ir
Mohammad بازدید : 546 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

نرم‌افزار winrar, ترفندهای کامپیوتر

حذف خودکار فایل‌های فشرده پس از خروج از حالت فشرده در نرم‌افزار winrar

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

Mohammad بازدید : 526 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

 

عوض کردن پسوند فایل, فایلهای zipترفند جالب برای فایلهای Zip

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

من مدتها قبل یه سری فایل داشتم که (برای من) خیلی محرمانه و مهم بود و من هم به دلایلی مجبور بودم که یه چند روزی کامپیوترم رو به یکی از دوستان حرفه ای (در زمینه کامپیوتر) قرض بدم، امّا من باید با این فایل ها چه کار میکردم تا به دست کسی نیفته؟ باید اونارو تو CD رایت میکردم ؟ ولی اون فایل ها خیلی زیاد بودن و تو CD جا نمیشدن (حتی تو DVD)! حتماً میگید که باید مخفی میکردمشون... . آخه آدم ساده دارم میگم اون یه حرفه ای بود، خب پیداشون میکرد...! پس باید چه کار میکردم تا به این فایل ها دسترسی پیدا نمیکرد و اصلا بهشون مشکوک هم نمیشد ؟ به نظر شما من باید چه کار میکردم ....؟؟؟؟

Mohammad بازدید : 342 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

ساخت PDF در مك (Mac)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

وقتي تعداد زيادي تصوير اسكن شده يا فايل PDF در اختيار داشته باشيد و بخواهيد آنها را مرتب كنيد، بهترين راه‌حل ادغام فايل‌ها يا تصاوير مرتبط با يكديگر و تبديل آنها به يك فايل است. براي انجام اين كار نيز نرم‌افزارها و روش‌هاي مختلفي وجود دارد؛ اما اگر از كاربران سيستم‌عامل مك هستيد و مي‌خواهيد بدون نياز به هيچ نرم‌افزار اضافه‌اي اين كار را به انجام برسانيد ، پس به ادامه مطلب توجه نمایید :

Mohammad بازدید : 225 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

ترفند کامپیوتر, نرم افزار نقاشی

ذخیره‌ی سریع‌ تصاویر با فرمت دلخواه در نرم‌افزار

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همان‌طور که می‌دانید توسط نرم‌افزار Microsoft Paint موجود در ویندوز می‌توان تصاویر را ویرایش کرده و آن‌ها را با فرمت‌های مختلفی نظیر JPG و PNG ذخیره کرد. به طور پیش‌فرض هنگامی که بر روی Save کلیک می‌کنید فرمت PNG به عنوان فرمت پیش‌فرض قرار دارد و برای ذخیره فایل با سایر فرمت‌های تصویری بایستی آن‌ها را از منوی موجود انتخاب کرد. این موضوع ممکن است گاهی بسیار خسته‌کننده باشد. در این ترفند قصد داریم روشی را بازگو کنیم که از این پس می‌توانید به آسانی فایل‌ها را به صورت مستقیم و سریع با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید. این ترفند در Paint ویندوزهای 7 و 8 امکان‌پذیر است.

Mohammad بازدید : 477 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (1)

نحوه‌ی انتخاب و تغییر برنامه‌ی پیش‌فرض برای اجرای عملیات در اندروید


اگر بر روی دستگاه هوشمند خود از سیستم‌عامل Android استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید در صورتی که چند برنامه با یک کارایی یکسان بر روی سیستم‌عامل نصب کرده باشید به هنگام انجام عملیات مختلف از شما سوال می‌شود که این عمل توسط کدام اپلیکیشن انجام شود. به عنوان مثال اگر قصد ارسال پیام متنی را داشته باشید و چند برنامه برای این کار بر روی اندروید نصب باشد، در این خصوص از شما سوال می‌شود. در صورتی که هر بار از یک اپلیکیشن خاص برای این کار استفاده می‌کنید می‌توانید این اپلیکیشن را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض این کار انتخاب کنید تا دیگر نیاز به انتخاب آن در هر بار انجام این عمل نباشد. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی انجام این کار بپردازیم. همچنین به نحوه‌ی تغییر یک برنامه‌ی پیش‌فرض نیز خواهیم پرداخت.

 

Mohammad بازدید : 487 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مشاهده‌ی صفحات وب به صورت تمام‌صفحه در مرورگر Safari موجود در iOS 6


یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در مرورگر Safari موجود در iOS 6 رخ داده است امکان مشاهده صفحات وب به صورت تمام صفحه بر روی iPhone یا iPad است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 5,781
  • بازدید کلی : 688,270